Sunday, April 12, 2009


It's Easter today. We had family over for lunch. Nothing fancy. Broccoli salad, steak, broiled chicken, grilled summer vegetables, Baked potatoes, brown rice and rolls. Not forgetting the deviled eggs and also my pathetic Key Lime Pie. I burnt the meringue.

I prefer lamb but our guests don't eat lamb. So I threw in the steak. Wish I took pictures of the food Bill and I cooked but who cares... we were busy with kids and our guest. But I wish I did. The Masters tournament was broadcasted live - so we watched a bit of that. Except for Bill, he watched the whole thing... of course. I think you can see from this pic that while I was reading my cousin's blog, the TV in the background is showing the golf course in Augusta.

Tok gambar Jelly-Beans. Mun ari Easter tok, sidak sitok gago merik ngan nembiak jelly-beans & macam-macam lagik jenis gula-gula ngan coklat dlm bentuk telur. Mujur juak dak guest tok tek balit awal - biasalah dak om puteh tok bukan macam kita melayu. Udah di seruk makan tengahari, maok minum petang dolok baruknya balit.
Lekak dak nya berangkat, aku pun nge'on' Laptop nanggar kali Bang Kamal ada reply tek. Kedong dah tauk nya ada blog, rinduk juak ati... pakei melepas rindu tek konok. Since nya rekomen aku join tek, so here it is...

And since Bang Kamal duak Jai makei Ray-Ban dlm gambar profile dak duak... maok juak ngikut style dak duak. Stylo-milo juak kamek berbetungal tok...








18 comments:

  1. Assalamualaikum Sal.Musa tahar tok.Maseh ingat ngan kamek kah sama2 keja MCOT dolok.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum....

    Yarabiii..

    Ingat minah salleh sinea tek..he..he..

    Hope your family sihat2 ajak di sia..

    Tulong servay tempat kitak masih ada lagikkah rayban BL Usa..nowadays rayban banyak made in italy..tengah carik rayban the general 50 buleh polah business sitok...

    anyway do kept in touch sis..

    ReplyDelete
  3. Sal,kalau ada email berik ngan kamek.
    Tok email kamek.
    musatahar@yahoo.com
    azalea.musa@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Bina, coba kau pegi blog aku sigek tok

    http://dyoungmixtures.blogspot.com/

    banyak link ke blog sidak nembiak los lain. Ada latest news di Miri and so on.

    ReplyDelete
  5. kak bina,

    ada masa email2lah kamek @ azharramli@midf.com.my

    ReplyDelete
  6. Haro semua.. sori lah baruk tok dpt comment. Biasalah kita tok kerja luar juak, kerja kat rumah juak. Cuma ujung minggu ajak ada masa lapang. Musa, ney boleh lupak ngan kau ya. Masa ku balit tek sempat jumpa ngan Mazina.

    Jai/Bang Kamal - gelik ati ku nanggar gambar profile kitak duak dlm "stalkers list" blog tok. Insya'allah kelak aku check out young mixtures empun site.

    ReplyDelete
  7. Jai! Ko tauk Bill ada BL Ray-ban ya at one point of time. Entah apa dah jadi ngan cermin mata ya. Kelak lah encarik.

    Bah suroh Bang Az join agik.

    ReplyDelete
  8. Sal,cam nei live di sia,Ok kah?kamek orang di miri hope you very2 happy and insyaallah sukses selalu.

    ReplyDelete
  9. Oklah ya kak bina..carik jangan sik ngcarik..he.he..padah dgn bill berik ajak dengan aku,pakey tambah collection tok..jangan sik2 padah bill kelak kecik ati aku..ahaks..ahaks..ahaks..aku ada contact kat florida selling rayban kelak aku tanyak addressnya..kitak check jauhkah sik dari umah kitak...Bang az sik pandey polah blog..kelaklah aku balik ngajarnya dolok..nana dah ada blog..tok blognya www.nanamfm.blogspot.com

    ok got to go do take care and send my regards to billy the kids..hehehehe

    ReplyDelete
  10. Salam Bina. Sorry menyampok juak. Dolok kau pernah communicate ngan bini aku, Nor Fareda@ Freda John...

    ReplyDelete
  11. Wahab, mek duak Freda still every once in a while masih ber-email. Ada nya ngantar gambar tak orang bercuti di Sabah kah kalau sik silap, beberapa bulan lepas. Salam ngan nya, ney nya sik masok blog?

    ReplyDelete
  12. Kak bina,

    Apa address kitak disia??Kitak tangga2 kedai disia ada lagik sik jual rayban BL Usa..check harga sekali..kelak kirim usin

    ReplyDelete
  13. Bina jaik kau, kenak kau madah kamek stalker kau. Az sik main blog, nya mamam ajak 24jam. Jai, dolok aku banyak rayban tok, bila mata dah rabun sik makei rayban lagik.

    ReplyDelete
  14. Oii...kitak.pa polah kitak ya.
    Sal,rambut dah tukar rona cam nei ngan mata kitak tek.Dah tukar rona juak kah?

    ReplyDelete
  15. Bang kamal..apa lagik..berik kat akulah kalau jumpa pakey nambah collection aku....nea kak bina tok..kak bina..engkah gambar bill & your family disia dalam blog tok..kamek sik pernah nangga muka bill..amoi camne mesti tinggi dari kitak dah..ok sis & bang kamal jangan lupak spek rayban..nok lamak lagik antik

    ReplyDelete
  16. Neay sidak nembiak los tok..abg kamal gagokah??Musa baru aku tauk kau rupanya..musa the brutal..he..he..kalau kau sik engkah gambar kau sik aku tauk tek..he.he.he..

    ReplyDelete
  17. Bina. Sorry lambat. Aku nangar gambar Keona dalam latest posting kau tek. Besar udah nya. Dolok kau ngantar gambar nya mgik baby. Bini aku selalu juak masok blog tapi sik maok molah komen. Ber email ajak kitak duak.
    Syukur & semoga keluarga kau sentiasa bahagia disinun.

    ReplyDelete