Thursday, April 23, 2009

Kawan sama kerja

Tok gambar cewek Regions Bank tempat aku kerja. Biasalah, kita orang asia ada pendek sikit. Tapi disitok sik boleh disebut perbedaan kedak ia. Boleh direpot ngan sidak Human Resource kalau sidak mention kita empun difference. That's one of the good things working in the States. Equal opportunities. Gambar tok diambik sebelum aku balit ke Miri. Actually, 4 ari sebelum aku bertulak ke Los Angeles.


Tok gambar lekak aku balit dari Miri. Sidak tok tek asak ati aku balit sebab 2 bulan aku bercuti di Miri.. so celebrate lah tek konok. Boss aku nuk org laki no. 2 dari ujung belah kanan.
Oleh kerana aku sik ada keluarga disitok.. kerja adalah therapy utk hilang kebosanan. Sebab kalau Bill travelling at least aku sik terasa gilak kesunyian. Pun juak kalau aku retire kelak dpt juak aku enjoy duit pencen dari US. Kamek duak laki bini berangan mok balit Miri mun udah retire kelak. Insya'allah.

5 comments:

  1. Oklah ya..balitkah atau sik balikkah jangan sesekali lupak dengan keluarga disitok sik kira jaik neay..miss abg sidilah..neaynyakah kinek tok??Really lost contact..sitok adik kita zian ngajar di limkokwing as a lecturer dah lamak sik contactnya..bila lagik kitak mauk balik miri??Kamek every 2 yrs baruk balit..kalau bill lepak KL 2 3 hari suruhnya carik aku buleh suruhnya belanja aku makan..ahaks..ahaks..simpan nombor tok..kalo dtg KL give me a call 012-9259252..oklah ya ajaklah gudnite..

    ReplyDelete
  2. Kamek dgn dak Jian, Jai & Atai main facebook. Sama juak ngan Nana & O'on. Blog tok terlampau banyak gilak kerja.

    ReplyDelete
  3. Gago jak kitak berkazen bertukar no hp. Jai apahyal no hp kau selalu bertukar? Akiu masa tok rumah kak Tini tak urang. Nunggu sidak masak pakei catering esok ari. Aku tek baruk pulang dari KRP (KSL), Lutong. Main band masa happy hours tek. Malam esok main kat The Wheels Pub & Bistro. Yalah life aku ujong minggu, nang sik pandei boring. Monday pegi Mulu ngan dak VIP, balik ngembak muka poyo. Mun weekend nang ceria jak main band.....

    ReplyDelete
  4. Bina,
    apa dept kwu di Bank ya? aku rasa sik hectic gilak keja sia ndak?

    ReplyDelete
  5. Consumer banking. Hectic? Boleh tanyak ngan laki ku Bang Adi. Last few months, tension benar aku. Every week is a focus week. Branch kenak push 21 new acct. per week and push Life Insurance.... hah! And then annuity, annuity, annuity!!!

    ReplyDelete